BERITA BAIK KEPADA PEMEGANG BIG PREPAID MASTERCARD AIR ASIA!

Imej
JANGAN LEPASKAN PELUANG!  Kini bayaran balik pinjaman PTPTN, deposit SSPN- i . dan SSPN- i .  Plus  boleh dibuat menggunakan Big Prepaid Mastercard Air Asia dan anda  BERPELUANG MEMENANGI  100,000 Big Point Air Asia (bersamaan 3 tiket penerbangan pergi balik ke Hong Kong). Peraduan akan berakhir pada 31 Ogos 2017. KAEDAH BAYARAN: ONLINE      1. Bayaran balik pinjaman dan deposit SSPN- i      2. Buat bayaran secara online menggunakan Big Prepaid Mastercard (Virtual & Plastic) Air Asia di          https://sspniplusonline.ptptn. gov.my/sspniplusonline/ Default.aspx  atau          http://www.ptptn.gov.my/kad_ kredit.html . KAUNTER      1. Bayaran balik pinjaman, deposit SSPN- i  dan SSPN- i plus      2. Buat bayaran menggunakan Big Prepaid Mastercard (Plastic) Air Asia melalui edc terminal di          kaunter PTPTN. Dapatkan Big Prepaid MasterCard Air Asia Anda di  www.bigprepaid.com Untuk maklumat lanjut, layari portal rasmi PTPTN di  http://www.ptptn.go

Air Asia Virtual Prepaid Kredit Kad


PART 1

Pernah tak hampa pi shopping complex ada orang yg offer kredit kad?
Lepas sign up boleh dapat goodies yang sempoi. Ada yang dapat beg untuk travel dan lain2.
Tapi aku belum pernah la sign up di shopping complex. Haha. Bukan apa, takut tak boleh kawal tangan ni. Bahaya oi. Beli ja tunjuk kad, beli ja tunjuk kad. Hujung bulan mampoih sampai bertahun2... kan dah riba tu. (kalau yg boleh kawal tak pa)


Tu bab fizikal kredit kad (maksud aku, kad yg boleh pegang). Tapi skg ni aku nak cerita pasal virtual prepaid kredit kad. Virtual ni kad alam maya. Tapi kita boleh guna untuk shopping atau buat pembayaran di seluruh dunia secara online!. Hebat kan. Sekarang ni senang. Nak shopping di US or China pun boleh. Guna ja kredit kad virtual ni. Kad yang aku nak bongkarkan ni depa guna MasterCard. Satu dunia dok pakai MasterCard ni. Rasanya satu tempat je tak pakai... toilet ja haha..

Sehingga sekarang web untuk kad ni adalah yg ni.. https://www.airasiaezpay.com/
Tak tau la kedepan nanti mcm mana. Sebabnya depa dah tak terima permohonan baru sejak 1Julai 2016. Boleh rujuk gambar di bawah. Tapi tak pa.. ada virtual kad lain macam bigprepaid.com yg mana benefit lebih kurang sama dengan airasiaezpay.com. 


Aku mula guna kad ni sebab nak bayar hosting yang aku sewa di US. 
Kenapa aku tak pilih hosting Malaysia? Sbbnya hosting tu ada apa yg aku nak. Lain kali aku terangkan pasal hosting. 

Oklah, berbalik pada kad ni, apa yg best dan kenapa aku pilih kad ni?.. 

Ni aku list...

1. Kad ni tak perlu byk dokumen pun untuk lulus.
2. Caj tak tinggi.
3. Tak perlu nak bayar bulan2...
4. Boleh buat payment di mana2 
5. Keselamatan terjamin
6. Boleh guna di agoda.com senang nak p holiday
7. Boleh guna di lazada.com.my senang nak shopping tanpa bangun dari kerusi haha

Argh.. dah xda idea nak tulis...



PART 2 - 3/5/2017

Walaupun hampa dah tak boleh nak sign up, aku nak cerita juga la pasal mcm mana nak bagi ada duit dalam virtual kad ni. Oh... nanti dulu. Kad ni juga boleh request untuk fizikal kad. Kalau hampa nak rasa pegang2 kad ni boleh request online jer. Cumanya ada req lebih sikit depa minta. Kalau malas nak buat, pakai virtual ja. Senang & cepat.

Nak masuk duit dalam kad ni senang jer. Just login ke web ni dengan akaun hampa, gi setting di virtual kad ni, tekan topup. Boleh pilih bank mana nak topup. Senangkan?.. Nak pakai, baru topup. Tak la duit tu macam air keluar.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan kucing Vita Cat

Fazura x Adrianna Yariqa

Anda berniaga online? Anda patut guna ini...